Διατροφή στο γραφείο : Ο ρόλος των μικρογευμάτων!

Πέμπτη, 20 Ιουλίου 2017
Κατηγορία: Νέα
Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image /home/edracoop/public_html/../images/stories/PHOTOS/healthy at the office.jpg

 

b_620_300_16777215_0___images_stories_PHOTOS_fylladio7.jpg

Από σήμερα, ο διαιτολόγος κ. Νικόλαος Μαντίκας θα αρθρογραφεί για καθημερινά θέματα διατροφής που μας απασχολούν, ενώ στο πλαίσιο συνεργασίας του με την Κ.Σ.Δ.Ε.Ο. "ΕΔΡΑ" αναμένονται αρκετές δράσεις με στόχο την ενημέρωση πάνω στο θέμα.

Διατροφή στο γραφείο : Ο ρόλος των μικρογευμάτων!

 

Γενικότερα μικρογεύματα θεωρούνται τα τρόφιμα που καταναλώνονται εκτός των 3 κύριων γευμάτων (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) τα οποία μπορούμε σχετικά εύκολα να τα βρούμε και εκτός σπιτιού. Καλές επιλογές τροφίμων για την κατανάλωσή τους ως μικρογεύματα είναι :

 

  • Τα φρούτα
  • Τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών
  • Αμυλούχα τρόφιμα που περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες (όπως φρυγανιές, κράκερς)
  • Λίγα μπισκότα χωρίς πρόσθετη ζάχαρη
  • Μια χούφτα ξηρών καρπών

Οι περισσότεροι άνθρωποι στις μέρες μας περνούν το 1/3 της ημέρας τους (περίπου 8 ώρες) στο γραφείο τους ή γενικότερα στον εργασιακό τους χώρο. Είναι επομένως κομβικής σημασίας να είναι κανείς διατροφικά οργανωμένος ώστε να αποφύγει συνηθισμένα διατροφικά λάθη στον εργασιακό του χώρο.

Αυτά τα λάθη εν συντομία είναι :

  1. Παράλειψη πρωινού. Ειδικότερα, πολλοί εργαζόμενοι είτε προτιμούν να καταναλώνουν το πρωινό πηγαίνοντας προς την δουλειά επιλέγοντας όμως κάποιο σφολιατοειδές που μπορεί να έχει 800-1000 θερμίδες, είτε το παραλείπουν εντελώς.
  2. Πολλές ώρες νηστείας και γενικά παράλειψη γευμάτων
  3. Ασταμάτητο και πολλές φορές μη συνειδητοποιημένο τσιμπολόγημα καθ’όλη την διάρκεια της ημέρας
  4. Παραγγελίες έτοιμου φαγητού (οι οποίες είναι συχνά υπερβολικές σε ποσότητα λόγω πείνας)
  5. Ανεπαρκής ενυδάτωση

Η οργανωμένη-ισορροπημένη διατροφή στο γραφείο είναι μια από τις καλές συνήθειες που χρειάζεται να αναπτύξουμε καθώς βοηθά όχι μόνο στην καλύτερη διαχείριση του βάρους αλλά παράλληλα :

  • Βελτιώνει την ικανότητα συγκέντρωσης
  • Παρέχει στον οργανισμό μας την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται
  • Ενισχύει τον μεταβολισμό μας
  • Μας οδηγεί σε καλύτερες διατροφικές επιλογές
  • Βοηθά στην διαχείριση του εργασιακού στρες
  • Συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση μεταβολικών παραμέτρων του οργανισμού (γλυκόζη αίματος, χοληστερόλη)

healthy%20at%20the%20office.jpg

Πως μπορούμε με απλούς τρόπους να βελτιώσουμε την διατροφική μας συμπεριφορά στον εργασιακό χώρο;

  1. Κάνουμε εξυπνότερες – λιγότερο παχυντικές παραγγελίες. Για παράδειγμα είναι πολύ καλύτερο να παραγγείλετε ένα τυλιχτό σουβλάκι με καλαμάκι κοτόπουλο, αλάδωτη πίτα και ντομάτα (περίπου 350 θερμίδες) παρά ένα τυλιχτό σουβλάκι με γύρο χοιρινό, λαδωμένη πίτα, σως, πατάτες (700 θερμίδες). Θα χορτάσετε το ίδιο αλλά θα γλιτώσετε τις μισές θερμίδες.
  2. Προσπαθούμε να μην τρώμε ασυναίσθητα μπροστά στον υπολογιστή μας (ειδικά σε κατάσταση άγχους) αλλά στο εστιατόριο ή στην κουζίνα της εταιρίας (αν φυσικά υπάρχει)
  3. Προσπαθούμε να βάλουμε το «τάπερ» στην ζωή μας. Είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνουμε σπιτικό φαγητό παρά έτοιμο φαγητό. Εκτός από τo ότι είναι πιο υγιεινό και λιγότερο παχυντικό γλιτώνουμε παράλληλα αρκετά χρήματα.
  4. Διαβάζουμε και ερμηνεύουμε τις ετικέτες τροφίμων ώστε να κάνουμε την καλύτερη διατροφική επιλογή!
  5. Στις δύσκολες στιγμές που επιζητάμε να τσιμπολογήσουμε καταφεύγουμε σε σχετικά αθώες επιλογές όπως λαχανικά (πχ αγγουράκια, καροτάκια), φέτες γαλοπούλας, μερικές ρυζογκοφρέτες, ασπράδια αβγών, μανιτάρια ψητά!

 

Αν αισθανθείτε την ανάγκη, τότε ένας πτυχιούχος κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος θα μπορούσε να βοηθήσει στο να οργανώσετε καλύτερα το ημερήσιο διατροφικό σας πρόγραμμα, στο να σας δώσει περαιτέρω ιδέες για σνακ και στο να σας βοηθήσει να αποκτήσετε εκείνες τις διατροφικές γνώσεις που χρειάζεστε ώστε όχι μόνο να χάσετε βάρος αλλά και να το διατηρήσετε!

Τέλος, θα πρέπει να θέσουμε ως ύψιστη προτεραιότητα την εφαρμογή της μεσογειακής διατροφής στην καθημερινότητά μας καθώς το πόσο ποιοτικά θα ζήσουμε εξαρτάται κατά πολύ από την ποιότητα της διατροφής που θα λάβει διαχρονικά ο οργανισμός μας!

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την Κ.Σ.Δ.Ε.Ο. "ΕΔΡΑ" ο διαιτολόγος κ. Νικόλαος Μαντίκας αρθπγραφεί για καθημερινά θέματα διατροφής που μας απασχολούν ενώ αναμένονται αρκετές δράσεις με στόχο την ενημέρωση σε θέματα

 

Νικόλαος Μαντίκας

Κλινικός Διαιτολόγος (Queen Margaret University, UK)

MBA in Business Administration (University of Kentucky, USA)

Fb: Nikolas Mantikas

Fb page : nutrimedpirea

Spot by "ΕΔΡΑ"

10o Art4more